Material
* 1 suport per a tubs d'assaig.
* Tubs d'assaig de 15 ml.
* Solució de orto-toluïdina en pot goter (que es pot aconseguir a les cases que venen articles per a piscines).
* "Aigua de la aixeta.
* Aigua amb clor bé diluïda (sabem que conté clor).
Procediment
1) Posar en un tub d'assaig, 3 c.c. d'aigua que sabem que conté clor (p. ex. aigua Jane bé diluïda) i li afegim 3 gotes del reactiu del clor.
2) Posar en un tub d'assaig 3 c.c. d'aigua de l'aixeta de l'escola i afegir 3 gotes del reactiu del clor.
Els alumnes hauran de veure l'aparició d'un color groc, que mostra la presència del clor, en el pas 1 i en el pas 2.
Es pot completar l'experiment fent-ho amb aigua de diferent procedència (p. ex. Aigua destil lada, aigua mineral, aigua d'aljub).
Aquest experiment pot portar els nens a fer moltíssimes preguntes, el que confirmaria la teoria que les classes experimentals, ja mateix a l'escola primària, porten a l'entusiasme i poden ser catalitzadores de futures vocacions.
Conclusions
* Els microbis poden causar malalties.
* L'aigua que prenem no ha d'estar contaminada amb microbis nocius per la salut.
* Per evitar malalties cal afegir a l'aigua de l'aixeta, després de purificada, quantitats petites d'una substància capaç de matar-los: el clor.
Alguns conceptes introduïts
* REACTIU QUÍMIC (reactiu d'una substància, és una altra substància que en contacte amb ella, produeix un canvi. Aquest canvi pot ser de color, alliberament d'un gas, aparició d'un precipitat, etc.). En el nostre cas el reactiu del clor és l'orto-tolidina amb la qual dóna una coloració groga o marró.
* MICROBIS.
* UNITATS DE PURIFICACIÓ DE L'AIGUA PER A CONSUM HUMÀ.
* SUBSTÀNCIA CAPAÇ DE MATAR MICROBIS: EL CLOR.
* IMPORTÀNCIA DE LA QUÍMICA EN LA SALUT PÚBLICA.
* 1 suport per a tubs d'assaig.
* Tubs d'assaig de 15 ml.
* Solució de orto-toluïdina en pot goter (que es pot aconseguir a les cases que venen articles per a piscines).
* "Aigua de la aixeta.
* Aigua amb clor bé diluïda (sabem que conté clor).
Procediment
1) Posar en un tub d'assaig, 3 c.c. d'aigua que sabem que conté clor (p. ex. aigua Jane bé diluïda) i li afegim 3 gotes del reactiu del clor.
2) Posar en un tub d'assaig 3 c.c. d'aigua de l'aixeta de l'escola i afegir 3 gotes del reactiu del clor.
Els alumnes hauran de veure l'aparició d'un color groc, que mostra la presència del clor, en el pas 1 i en el pas 2.
Es pot completar l'experiment fent-ho amb aigua de diferent procedència (p. ex. Aigua destil lada, aigua mineral, aigua d'aljub).
Aquest experiment pot portar els nens a fer moltíssimes preguntes, el que confirmaria la teoria que les classes experimentals, ja mateix a l'escola primària, porten a l'entusiasme i poden ser catalitzadores de futures vocacions.
Conclusions
* Els microbis poden causar malalties.
* L'aigua que prenem no ha d'estar contaminada amb microbis nocius per la salut.
* Per evitar malalties cal afegir a l'aigua de l'aixeta, després de purificada, quantitats petites d'una substància capaç de matar-los: el clor.
Alguns conceptes introduïts
* REACTIU QUÍMIC (reactiu d'una substància, és una altra substància que en contacte amb ella, produeix un canvi. Aquest canvi pot ser de color, alliberament d'un gas, aparició d'un precipitat, etc.). En el nostre cas el reactiu del clor és l'orto-tolidina amb la qual dóna una coloració groga o marró.
* MICROBIS.
* UNITATS DE PURIFICACIÓ DE L'AIGUA PER A CONSUM HUMÀ.
* SUBSTÀNCIA CAPAÇ DE MATAR MICROBIS: EL CLOR.
* IMPORTÀNCIA DE LA QUÍMICA EN LA SALUT PÚBLICA.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada