Etiquetes

divendres, 22 d’octubre del 2010

Globus

UNFLAR EL GLOBUS?
 1. Què volem fer? (Objectiu).Aprendre el concepte de dissolucions.Observar com inflar un globus sense bufar aire.

2. Què necessitem? (Materials).Ampolla buida, vinagre, bicarbonat i un globus.


3. Com ho farem? (Procediment).Ensenyem als nens els elements que hem portat i preguntem si saben perquè els fem servir a casa. (Vinagre-amanida; bicarbonat-per prendre-ho amb aigua quan a la gent gran els fa mal la panxa)Preguntem les formes que ells coneixen d'inflar un globus.Expliquem que sabem una forma nova, i que si volen aprendre-la. Mitjançant una dissolució.
4. Què passarà? (Resultat).Posarem una mica de vinagre a l'ampolla, ¼ o una mica més.Prepararem una cullerada petita plena de bicarbonat, i la tirarem a l'aigua.Posarem ràpidament el globus a la boca de l'ampolla, i al barrejar-es inflar el globus. (Si es per una mica podem moure la mescla)


5. Per què passa això? (Explicació).
En diluir el bicarbonat amb el vinagre es produeix una reacció i es forma diòxid de carboni, que és un gas, que fa força i s'infla el globus.


6. I si ...? Curiositats i anècdotes.Els nens volen veure-ho una altra vegada.Els sembla màgic, i els costa entendre-ho, però a casa saben explicar-ho.Pregunten si amb altres líquids també passa. O canviant el bicarbonat per sal o sucre, que és blanca i s'assembla al bicarbonat. (Si tenim els materials i podem fer-ho el vam provar, sinó oferim la possibilitat de fer-ho a casa amb els pares)


7. Què hem après? (Avaluació).Fitxa: Al barrejar bicarbonat i vinagre surt diòxid de carboni en forma de gas. En forma de suma.Globalització:- Lògica - Matemàtica:Diferenciem els conceptes buit i ple, amb l'ampolla abans de començar.Colors dels elements (portem a la classe globus de diferents colors, per experimentar amb ells)Repassem els 3 estats (líquid: vinagre, sòlid: bicarbonat, gas: diòxid de carboni)Nombres: Comptem els materials que tenim per a l'experiment d'avui. Comptem quant de temps triga a inflar el globus (treballant la sèrie numèrica).Sèries (pintant les lupes).
- Lecto - Escriptura:Buscar i envoltar la seva inicial en les lletres del títol de l'experiment.Encerclar les lletres que té el seu nom en el títol de l'experiment.Podem presentar la fitxa sense escriure els materials, entre tots les escrivim a la pissarra per després copiar-les.Els més grans escriptura espontània dels materials(Majúscules o minúscules segons l'edat i el nivell dels nens)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada